Реконструкцијом 52 километра главног пута завршен највећи саобраћајни подухват у овој деценији у југозападној Србији.
Лако и безбедно сада се вози магистралом између Чачка и Златибора, нема више застоја, семафора за наизменично пропуштање возила, дугих чекања. Завршена је обнова 52 километра магистралног пута између Овчар Бање и Сушице подно Златибора, највећи путни подухват у овој деценији у југозападној Србији.
Приведен је крају тај вишегодишњи државни посао, преко потребан овом доскора дотрајалом друму, главној путној вези са Црном Гором и њеним приморјем. Обимним радовима та деоница магистрале потпуно је реконструисана и пресвучена новим слојем асфалта, савремено обележена, заштитна ограда постављена је поред пута, уређене су косине и усеци, развучене мреже да спрече одроне...
Модерно сада изгледа тунел код Кратовске стене, обновљена су и утегнута оба моста у Мачкату као и тунели на „златиборском путу'” надомак Ужица, код каменолома у Сурдуку пут је проширен, док је у Сушици, на раскршћу два смера (ка Златибору и ка Вишеграду), направљен потпуно нови надвожњак са путном петљом.
Саобраћај је знатно олакшан, а цео подухват посебно годи возачима из Ужица и Пожеге, јер сада и према Чачку и према Златибору возе савременим друмом. Налик је ауто-путу, али ужи је од њега, са две или три коловозне траке. Уклапа се овај подухват у будући завршетак градње деонице ауто-пута од Прељине до Пожеге на Коридору 11, јер ће се по изласку са те модерне саобраћајнице возити уређеном магистралом.
Урађен и нови надвожњак у Сушици на магистрали између Ужица и Златибора (Фото С. Јовичић)
Последњих година, док су трајали радови на деоници од Овчар Бање до Сушице, није било лако ни возачима неретко нестрпљивим док су чекали у дугим колонама, ни путарима који су обимне захвате обављали док се одвијао саобраћај. Сада су чекања прошлост, па је вожња ка планинским центрима Златибору, Тари, Златару на самом почетку зимске сезоне неупоредиво пријатнија и, што је најважније, знатно брже се прелази комплетна деоница.
Обновљена магистрала на Белој Земљи код Ужица, фото: С. Јовичић
У Јавном предузећу „Путеви Србије” истичу значај обављене реконструкције овог дела магистрале и велика средства уложена у цео подухват.
– Од Овчар Бање до Ужица урађена је комплетна реконструкција целог пута, ојачана је коловозна конструкција. То значи да овим путем могу и тешка возила да пролазе у наредних 10 до 15 година. Цео тај посао вредан је милијарду и 310 милиона динара, а финансиран је из кредита Светске банке. У почетку је било проблема, јер је на тендеру посао добио „Ратко Митровић”, али није могао да га изведе, активирана је и наплаћена гаранција, па 2019. почиње да ради „Штрабаг” који је све и завршио. Радило се „под саобраћајем” што увек компликује посао, с тим што је ипак свих 37 километара ове деонице успешно завршено – каже за „Политику” Зоран Дробњак, в. д. директора ЈП „Путеви Србије”, те додаје:
– И деоница од Ужица до Сушице испод Златибора, дуга 15 километара, сада је у потпуности обновљена. Сем реконструкције коловоза, на овој деоници је предузеће „Путеви Ужице” урадило и санацију тунела, проширена су два моста, осигурани усеци, одведена вода… Посао је био вредан милијарду и 280 милиона динара. Све је мало дуже трајало, јер саобраћај није прекидан него се радила прво једна, па друга страна пута и мостова.
Објавила "Политика" аутор Б.Пејовић И Г.Волф
Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.
Коментари
Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.