Стиже нови харач за 1.000.000 аутомобила

novosti.rs (Е.Р.) 12. мај 2018. године Економија Коментари

Технички преглед (фото: Танјуг)

Најновија правила о увођењу обавезног техничког прегледа два пута годишње за сва возила у нашој земљи која су старија од 15 година изазвала бурне реакције возача.

Када  не знаш како да дођеш до пара, најлакше је ударити на возаче. И то на оне најсиромашније који "воле" да возе старе аутомобиле. Нови намет за власнике четвороточкаша старијих од 15 година, који ће од јула морати да иду два пута годишње на технички преглед, само је још један корак у пражњењу џепова возача. Ако је судити по томе да је готово 40 одсто возног парка Србије прегазило у 16. лето, то значи да ће готово милион возила имати обавезу да иде на канал два пута за 12 месеци.

Циљ је повећање безбедности у саобраћају. И статистика, међутим, показује да најчешће моћнији и новији аутомобили због неприлагођене брзине угрожавају све учеснике у саобраћају. Већина ветерана на четири точка, слажу се њихови власници, не може да развије толике брзине.

Још се не зна колико ће тачно бити тај трошак. Власници сервиса за технички преглед тврде да је реална рачуница за ову услугу бар 30 евра по возилу. То значи да ће власник старог возила годишње морати да издвоји, само за технички преглед, бар 7.000 динара. Законом је предвиђено да ресорно министарство, у овом случају МУП, одређује максималну цену техничког прегледа, која ће важити на територији целе Србије. Изнад те цене нико неће смети да наплаћује овај преглед.

- Цену техничког прегледа не предлажу сервиси који обављају технички преглед, већ Министарство унутрашњих послова. Министарство трговине на то само даје своје мишљење - каже за "Новости" Младен Радовић, из Министарства трговине.- Ми процењујемо предложену цену у складу са утицајем на инфлацију и реагујемо у случају да је цена превисока. То значи да ће значајнији пораст цене морати "дебело" да се образложи, јер не сме да се занемари њен утицај на инфлацију предвиђену у овој и следећој години.

Такође, још је много недоумица у вези са практичном применом нових правила. Саговорници "Новости" из области безбедности саобраћаја, као и осигурања и техничких прегледа, тврде да се период регистрације аутомобила неће скраћивати. И даље ћемо, овим поводом, на шалтер МУП-а ићи једном годишње, без обзира на то што, можда, возимо стари аутомобил. Полиса обавезног осигурања од ауто-одговорности и даље ће покривати 12 месеци, односно цео период регистрације. Међутим, и саме осигуравајуће куће признају да постоји доста недоумица.

На ауто - путу до 130 на сат

Ауто - путевима у Србији возила ће моћи да се крећу максимално 130 километара на сат, одлучила је Влада Србије. Досадашња највећа дозвољена брзина на ауто-путевима износила је 120 километара на сат. Предлогом закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима омогућена је брзина до 130 километара на сат на ауто-путу.


Коментари

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.