Саобраћајна полиција од данас почиње да кажњава возаче по новој тарифи у складу са усвојеним изменама Закона о безбедности саобраћаја (ЗОБС).
Полиција ће се фокусирати највише на три прекршаја која у највећој мери утичу на изазивање саобраћајних незгода и на губитак живота, а то су вожња под дејством алкохола, прекорачење брзине, али и на контролу несавесних родитеља који нису обезбедили седишта за превоз деце.
За велики број прекршаја у саобраћају пооштрена је казнена политика, каже за Тањуг полицијски инспектор МУП-а Александар Раденковић, али, додаје, да је нови закон и снизио висину неких казни.
- Једна од бројних новина је да је количина дозвољеног алкохола код возача смањена са 0,3 на 0,2 промила, а вожња у стању потпуне алкохолисаности са два или више промила алкохола представља насилничку вожњу - објашњава Раденковић.
Он подсећа да је прошле године више од 48.000 возача у Србији искључено из саобраћаја због вожње под дејством алкохола. Више од 10.000 је задржано на трежњењу, а кривац за готово 14 процената свих саобраћајних незгода са погинулим лицима је алкохол у крви возача.
- У питању је практично свака седма саобраћајна незгода - напомиње Раденковић.
Казне за возњу у алкохолисаном стању се по новим правилима крећу од 10 хиљада динара у фиксном износу, и 20 до 60 дана затвора или рада у јавном интересу од 240 до 360 сати за насилничку возњу.
- Ако управљете возилом, а у крви имате 0,21 до 0,5 промила, казна није више пет него десет хиљада динара - објашњава Раденковић.
Када је реч о смањеним казнама, он каже да је реч о једном броју административних прекршаја као што је истек важења возачке дозволе.
- Раније је за истек важења дозволе у трајању од 6 месеци казна била у распону од шест до 20 хиљада динара, а сада је та казна пет хиљада - каже он и додаје да је, када истекне вожачка више од 6 месеци, казна десет хиљада динара док је раније та цифра била од 15 до 30 хиљада.
Такође, наводи, кад истекне регистрација, казна је сада спуштена на 10 хиљада динара.
Међутим, закон је пооштрен за некоришћење појаса у возилима па ће тако возачи од сада плаћати пенале ако не ставе појас, и то у висини од десет хиљада динара, док је раније то било пет хиљада.
- На жалост, код нас и даље велики број грађана не користи сигурносни појас, а пре свега на задњем седишту где се свега 10 одсто грађана веже. Поражавајући је податак да готово 60 процената погинулих возача и путника у прошлој години није користило појас у току саобраћајне незгоде - напомиње Раденковић.
Када је реч о безбедности деце, Раденковић указује на црну статистику.
- Прошле године је на путевима погинуло четрнаесторо деце, од којих је девет било у аутомобилима и зато су казне драстично повећане - истиче.
- За родитеље који своје дете превозе на месту возача предвиђена је казна од 100 до 120 хиљада динара, поред тога, забраниће се вожња најмање осам месеци и следи казна од 13 до 15 казнених поена - наводи саговорник Тањуга и додаје да ће за превоз деце на месту сувозача казна од сада бити до 40 хиљада динара и одузимање пет до седам казнених поена.
Као и до сада, на предњем седишту ће моћи да се превози дете које има 12 или више година, а на задњем седишту, свако дете које је ниже од 135 центиметара мораће имати седиште за дете или подметач.
Поред десетина измена, Законом су поједине казне увећане и 100 одсто, попут разговора мобилним телефоном, а посебне измене је претрпео део око насилничке вожње.
„Насилничком" се сматра ако возач прекорачи брзину у насељу изнад 90 километара на час, односно 100 ван насеља.
Извор: Танјуг
Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.
Коментари
Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.