Prikaz urušenog sistema vrednosti

danas.rs (R. Popović) 18. мај 2014. године Култура Коментари

Zlatarinfo logo Predstava Magneti

Na pozorišnoj sceni novovaroškog Doma kulture, prošlog četvrtka, gostovao je novoosnovani teatar iz Kragujevca „Pozorište na Pivari“. Kragujevčani su se ovdašnjoj publici predstavili komadom „Magneti“, po tekstu Ivana Panića i režiji Dragana Jakovljevića.

U izvanrednoj duodrami, uvek aktuelnoj jer je radnja fokusirana na „obične“ ljude iz naše svakodnevice - dva kuma i njihove međusobne odnose, ljude koji za sobom, kako kaže autor izvanrednog teksta, ostavljaju krvavi trag kao jedini dokaz svoga postojanja. Reč je o autentičnom i tragikomičnom prikazu našeg mentaliteta, naravi, ali i poremećenih i iskrivljenih vrednosnih sudova, kojim se opisuje i ujedno kritikuje stanje srpskog društva danas. Dušan je mašinski inženjer, koji ne radi u struci već drži stolarsku radionicu i jedva sastavlja kraj sa krajem, pošteno zarađujući kako bi izdržavao porodicu. Njegov kum Obren je vlasnik ćevabdžinice i kafane, čovek sa „debelim“ vezama, te zato malo radi, a puno zarađuje. Dušan godinama trpi kumovo bahato i primitivno ponašanje, a vaspitanje i sofisticiranost mu ne dozvoljavaju da mu vrati istom merom.

- Tekst je pisan kao žalosna tragikomedija i priča o nama, to je studija društva koja govori o tome šta je sve to dovelo do toga da izgubimo ono ljudsko i lepo u nama samima, ali i okruženju -ljubav, porodicu, osećanja, dobročinstvo, moral. Ovaj tekst zato opravdano nosi podnaslov „Crtica o trpljenju i strpljenju“, ali sa likovima koji u komadu nisu na žalost „potrefljeni“, kaže poznati tekstopisac i dramaturg Ivan Panić, koji je široj pozorišnoj publici naročito poznat po komadu „Sad se smej Sotire“.

U komadu „Magneti“ maestralno igraju prvaci Knjaževačko-srpskog teatra - Ivan Vidosavljević i Zdravko Maletić, a reditelj Dragan Jakovljević (nekadašnji upravnik kragujevačkog teatra „Joakim Vujić“, koji je režirao i više predstava u izvođenju Amaterskog pozorišta iz Nove Varoši). U radu na predstavi imao je i pomoć proverenog tima saradnika: Bore Dugića (muzika), Snežane Kovačević (kostimografija), Slobodana Nikolića i Dejana Vukomanovića (pomoć u scenografiji). Predstava je premijerno izvedena u aprilu ove godine u Jakovljevićevom rodnom gradu Kragujevcu i ako je suditi po ovom umetničkom prvencu, novoosnovani teatar na Lepenici imaće dug i uspešan pozorišni život.

Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.

kultura