Снимање колосека од Златибора до Пријепоља и припреме папира.
Почело је "скенирање" барске пруге на делу између Златибора и Пријепоља. У наредном периоду испитаће се стање колосека на свих 210 километара од Ваљева до Врбнице.
Пруга се снима георадаром, а делови трасе који нису покривени ГПС сигналом, снимају се из хеликоптера и другим средствима. Тако "Инфраструктура железнице Србије" и "РЖД интернешенел" припремају израду пројектно-техничке документације за реконструкцију и модернизацију пруге, која би могла да почне следеће године.
Још 2017. године је реконструисан део барске пруге од Београда до Ваљева и возови сада на тих 77,6 километара могу да развију брзину до 100 километара на сат. То је план и за преосталих 210 километара кроз Србију, а посао је поверен "РЖД интернешнел". Израда техничке документације коштаће 20,9 милиона евра, а средства су обезбеђена из руског кредита за модернизацију српских железница.
Шине преко 234 моста
Пруга Београд - Бар има укупно 254 тунела и 234 моста и једна је од грађевински најтежих железничких саобраћајница у Европи.
- Само на четрдесетак километара између Златибора и Прибоја чак половина пруге је у тунелима, од којих је тунел Златибор са 6.169 метара најдужи на српском делу барске пруге - подсећа "Инфраструктура железнице".
- Осим колосека на овом делу барске пруге, на деоници између Златибора и Пријепоља дугој 130 километара, биће снимано и испитано стање укупно 103 тунела и 104 моста - пише у саопштењу "Инфраструктуре железнице".
- Овако свеобухватна и обимна мерења и испитивања нису била рађена ниједном током четири и по деценије откако је барска пруга пуштена у саобраћај. На деоници пруге између Златибора и Пријепоља тренутно су у току истражни радови из области геодезије, који се односе на снимање трасе пруге, постављање репера поред пруге и у тунелима као и нивелисање тачака.
Испитивања обухватају обилазак и проверу стања тунела, што спада у најобимније послове, јер се обављају у свим тунелима на овом делу пруге, уз прецизан опис стања у коме се они налазе. Ради се и на узимању узорака и провери стања стена и бетона у тунелима, ради њиховог лабораторијског испитивања.
Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.
Коментари
Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.