Путеви за о(п)станак

novosti.rs ( Д. Гагричић ) 11. април 2021. године Друштво Коментари

Сетва - градити пут док још неко има у селу (фото: Д. Гагричић) Сетва - градити пут док још неко има у селу (фото: Д. Гагричић)

У нововарошком крају огорчени лошим одржавањем саобраћајница, очи упрте у одавно обећану ближу везу са Ивањицом.

Далеко од очију, далеко од срца. Ко има дај му, ко нема - не треба му! Да је потке к'о основе, све би жене ткаље биле... Овим изрекама сељаци у нововарошком крају илуструју лоше одржавање саобраћајница, заборављена обећања у изградњи друмова и све веће заостајање краја, који је у низу планова, још од прве петолетке, добио ознаку "од изузетног стратешког значаја".

Реконструкција километра пута од Нове Вароши према Златару и то трећу годину - једино је градилиште у Општини. Мештани кажу да су у пристојном стању две саобраћајнице - магистрала и то само од Борове Главе на Златибору до Кокиног Брода и пут према Сјеници, а све друго - чека путаре и машине. Овде су огорчени, пре свега, што се одлажу одавно најављени радови на регионалном путу Прибојска Бања - Кокин Брод - Јасеново на Муртеници.

- На коловозу су бројна оштећења, рупе и изломљен асфалт, па имате утисак да возите преко дрвљаника - каже Милан Бјелић, електроинжењер из Рутоша.

Ни обећања из Министарства саобраћаја од пре неку годину не помажу да се оствари вишедеценијски сан горштака у висовима Чемернице и Јавора. Прашина пада на пројекат пута Штитково - Анатема и крак за Кушиће, са укупно 13,5 километара, чиме би се повезале општине Нова Варош и Ивањица, као и четири месна центра на "старој граници" у Старом Влаху.

- Путовање од Чачка до Штиткова скратило би се за 50 километара. Пут испод планине Чемернице спојио би два регионална пута који из долине Моравице воде преко Јавора и Муртенице и тако би се приближили Пештер и Златибор. Лакше и брже би се превозили сено, стока, млеко, бели мрс, кромпир, дрва, грађа - каже Михаило Перошевић из Штиткова.

Народ ручно и запрегама градио пут,  Михаило Перошевић  из Рујишта Мука - вода носи тампон на успонима (foto: Д. Гагричић)

У сиромашној општини, са оштром климом на надморској висини од хиљаду метара, на колико је Нова Варош, па до 1.200 метара, где су огњишта већине од тридесетак села - путеви су од изузетне важности за живот и о(п)станак.

- И читав годишњи буџет од 750 милиона динара да утрошимо у саобраћајнице не би било довољно да подмиримо потребе - јада се председник Општине Радосав Васиљевић. - Преко 600 километара некатегорисаних путева чека оправке, нове подлоге...

Иако у селима, углавном са сточарском производњом, одавно траје "рат" са дрвосечама, сељаци се жале да их нико не узима у заштиту. Узалудни су апели и петиције да се поправе путеви иза тешких камиона који превозе грађу и дрво за све траженији пелет. Они, као и мештани који добију "мрвице" за кратке деонице и закрпе, не желе да им се имена помињу у новинама.

- Јес', па да прођемо ко они у Кућанима?! Они нису умели да вежу језик, па возе по рупама на близу седам километара макадамског пута Негбина - Јасеново, а асфалтира се до засеока са три-четири куће...?!

Деведесет беба, 100 првака

- Посете из врха државе нас заобилазе у широком кругу, Општина нема посланика, а руководство није кадро да се доле у Београду избори за боље позиције и инвестиције - огорчени су у селима и Новој Вароши. - Пољопривреда и туризам су нискоакумулативне гране, индустрија нам мршава, нема посла, па уз лоше саобраћајнице, гасе се огњишта, и народ - сели! Ето, лане се у општини родила само 91 беба, чак 17 мање него 2019. године. Поразно је да ће најесен бити тек стотинак првака... Чему да се надамо?

Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.

štitkovo putevi


Коментари

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.