Zlatar: Ostvareno 25.000 noćenja

danas.rs (R. Popović) 22. фебруар 2016. године Туризам Коментари

Zlatarinfo logo

Novovarošku opštinu je tokom prvih devet meseci prošle godine posetilo za 17 odsto više turista nego u istom periodu 2014. U zlatarskom kraju boravila su 7.624 gosta, koji su ostvarili ukupno 25.000 noćenja. Najveća poseta zabeležena je tokom jula i avgusta, a najslabija u februaru i martu. Gotovo polovina od ukupnog broja posetilaca bili su turisti koji su se opredelili da smeštaj potraže u hotelu "Panorama".

Prema podacima Turističko-sportskog centra "Zlatar", u kojem su nedavno ažurirali ove podatke o lanjskoj posećenosti za prvih devet meseci, turisti su se u ovom delu Srbije u proseku zadržavali oko četiri dana, 84,17 procenata bili su domaći, a ostatak strani gosti - najviše ih je bilo iz Rusije, Portugalije, Crne Gore... U strukturi gostiju, pored individualaca, značajan procenat su činili sportisti.

Ako se "po jutru dan poznaje", hotelijeri na Zlataru berićetnu sezonu mogu očekivati i u 2016. Od kraja decembra prošle do 10. februara ove godine iz TSC-a procenjuju da je u objektima na ovdašnjoj planini i u seoskim domaćinstvima na teritoriji opštine boravilo više od 1.500 gostiju. Novogodišnji aranžmani bili su rasprodati još u novembru, a za doček Nove godine hotel "Panorama", "Zlatarski biseri" i obližnje vile i moteli bili su krcati. Tokom januara ove godine u "Panorami" su boravila 463 gosta, koja su ostvarila 1.800 noćenja, što je za stotinak više nego u istom periodu lane.

- Povećanje broja gostiju i ukupnog turističkog prometa uslovili su značajna ulaganja lokalne samouprave u infrastrukturu, promociju i adaptaciju hotela, obogaćivanje turističkih sadržaja na Zlataru, kao i investiranje privatnog sektora u proširenje kapaciteta, smatra direktorka TSC-a Ivana Novaković i ističe da su efekti najvidljiviji na polju promocije i kreiranja vizuelnog identiteta novovaroške opštine i Zlatara kao prepoznatljive destinacije, ali da je još puno posla ostalo da se uradi.

- Nedostaje nam još pešačkih staza, vidikovaca, kao i brojni drugi vanpansionski sadržaji. Imamo izvanredne prirodne resurse, ali su oni istorodni. Neophodno je da na lokalu bude osnovana turistička agencija receptivnog tipa koja će za turiste organizovati što više izleta u opštini i okruženju. Turističko-sportski centar po zakonu ne može da obavlja ovu vrstu delatnosti, već da se isključivo bavi promocijom kraja i njegovih potencijala. U tom cilju, TSC je u potpunosti ispunio svoj primarni zadatak, kaže Novaković i dodaje da ovom kraju nedostaje i licencirani turistički vodič, kao i da je neophodno pojačanje kadrovima stručnim u oblasti turizma i hotelijerstva.

Inače, u "Panorami" trenutno boravi oko 120 gostiju, od kojih je sedamdesetak polaznika beogradskog Saveza za animaciju i rekreaciju. Smeštajni kapaciteti uglavnom su popunjeni i u novootvorenom hotelu "Zlatarski biseri", koji je pravi mamac za strane turiste, pogotovo Ruse, a dobrom posetom mogu se pohvaliti i u "Zlatarskom zlatniku" i ostalim vilama i motelima. Prema do sada ugovorenim aranžmanima, u martu se očekuje nešto slabija poseta, ali će ovdašnji hotelijeri pokušati da situaciju ublaže organizovanjem seminara, sindikalnih okupljanja i sličnih događaja kongresnog tipa.

Ponovo će doći

Udruženje Srbija za mlade i TO Zapadna Srbija sproveli su nedavno istraživanje turističkog tržišta sa ciljem utvrđivanja osnovnih motiva zbog kojih turisti posećuju područje ove regije. Analiza je pokazala da svaki peti anketirani turista nije imao priliku da poseti ovaj deo Srbije, a oni koju su to već učinili kao glavni razlog boravka naveli su odmor, posetu prijateljima i rodbini, kao i rekreaciju i tranzit.

Kao najveći nedostatak lokaliteta, ispitanici su naveli lošu putnu infrastrukturu, postojanje divljih deponija, lošu promociju, neraznovrsnost smeštajnih jedinica i visoke cene usluga. Presudan značaj za izbor jeste očuvana priroda i kulturne vrednosti, a kao najprivlačniji motiv dolazaka u Zapadnu Srbiju su takođe priroda i gastronomski specijaliteti. Najnižom ocenom ocenjene su manifestacije koje se organizuju na ovom prostoru. Tek svaki četvrti smatra da se područje Zapadne Srbije promoviše na adekvatan način, a čak 60 odsto smatra da je njena promocija na niskom nivou. Oko 93 posto anketiranih turista, ipak, i pored svih slabosti i nedostataka, tvrdi da će ovu regiju ponovo posetiti.

Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.

turizam zlatar hotel panorama


Коментари

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.