Без скеле остали у беспућу

novosti.rs ( A. Ровчанин ) 10. фебруар 2018. године Друштво Коментари

Одсечени  житељи спремни да сносе део трошкова за поправку пловила Одсечени житељи спремни да сносе део трошкова за поправку пловила (foto: А. Ровчанин)

Без скеле остали у беспућу Алем РОВЧАНИН | 09. фебруар 2018. 14:18 | Коментара: 0 Мештани пет села у околини Златарског језера муку муче са превозом стоке и машина. Преко Златарског језера путују бродом, али терет морају да возе друмом, сатима.

Неисправна скела за превоз терета коју би требало да вуче брод од Кокиног Брода до пет села директно наслоњених на Златарско језеро, проблем је који више од три године мучи више од 200 домаћинстава овога краја. Неисправним пловилом газдују "Дринско- -Лимске хидроелектране", па мештани Трудова, Дебеље, Штиткова, Божетића и Тисовице, сматрају да би то јавно предузеће требало и да отклони квар. Спремни су кажу и да сносе део трошкова, али се њиховим недаћама не назире крај.

Директор предузећа Ивко Шапоњић, без сагласности надлежних из Београда није смео да говори за "Новости", али је поручио да се "активно ради на решавању проблема". Златарско језеро и хидроелектрана на Кокином Броду, настали су 1962. године потапањем земљишта. Мештани околних села остали су готово без копнене везе са остатком нововарошке општине. Како би донекле ублажили муку житеља тог краја, "Дринско-лимске хидроелектране" годину дана касније уступиле су им брод са скелом, за превоз терета. Скела је два пута дневно саобраћала и превозила горштаке и њихову робу. Сада, скоро шест деценија касније, брод и даље саобраћа на истој релацији, али без скеле која је, према речима мештана, само једном испловила у последње три године.

- Нама ова скела живот значи. Превозили смо на њој дрва, стоку, пољопривредне машине и остале потрепштине купљене у Новој Вароши. Откад скела није у употреби, идемо околним путем, а села су нам зими често завејана, па нам је потребно неколико сати да бисмо стигли до града - револтирано каже Иван Василић из Дебеље. - Спремни смо да сносимо део трошкова за поправку скеле како би она поново кренула да саобраћа.

Брод који је регистрован за 12 особа и четири пута недељно превозио језером мештане, готово да ништа не значи без скеле. Током зиме ови вредни горштаци напуштају своја огњишта и са стоком се селе у Кокин Брод, а та селидба по лошим заобилазним путевима, неретко бива кобна по стоку.

Зими селе стоку 

- Имам неколико оваца и крава, чим стигне зима селим их у Кокин Брод. Јесенас сам током селидбе претрпео велику штету. Угинуло ми је теле јер није издржало четворочасовну вожњу у камиону, а толико треба да стигнем до Кокиног Брода. Транспорт језером траје само пола сата - јада се седамдесетогодишњи Радојица Куртић из Амзића.

Желите да дате своје мишљење о овој вести? Напишите га у коментарима испод.


Коментари

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке биће обрисани. Мишљења изнета у коментарима су мишљења аутора коментара и НЕ ОДРАЖАВАЈУ ставове редакције портала. Слањем коментара прихватате горе наведене услове и услове наведене у Правилима и условима коришћења портала.